Lazerle Vajina Daraltma

Lazerle vajina daraltma uygulamaları cerrahi bir işlem (ameliyat) olmadığı için riskleri son derece az olan, hasta açısından oldukça kolay tolere edilen, anestezi gerektirmeyen, ağrısız, acısız ve ileri teknolojili işlemlerdir.

Lazerle vajina daraltma mı (vajinal rejuvenasyon),vajinanın cerrahi olarak ameliyatla daraltılması (vajinoplasti) mı daha üstün?

Lazerle vajinal daraltma, vajinoplasti (vajinanın ameliyatla daraltılması) operasyonlarına göre cerrahi risklerinin olmamasından dolayı avantajlıdır. Vajinasında ileri derece genişlemesi olmayan , idrar kaçırma şikayeti olan hastalarda oldukça etkilidir.

Diğer taraftan, özellikle normal doğum yapmış ve buna bağlı olarak vajinasında ileri düzeyde genişlemesi olanlarda, idrar torbası veya barsak sarkması olanlarda, doğum sırasında yapılan epizyo kesilerinin de estetik olarak düzeltilmesi gereken kadınlarda vajinoplasti; yani vajinanın ameliyatla daraltılması daha uygun bir yaklaşım olacaktır.

Lazerle vajina daraltma nasıl yapılır?

Lazerle vajina daraltma işlmeminde hasta  jinekolojik muayene masasında yatış pozisyonunda yapılır. Vajina içerisinde yerleştirilen lazer probu ile vajen içerisinde lazer atışları yapılır . Bu işlem sayesinde vejen duvarındaki kollajen ve bağ doku elemanları uyarılarak vajen tüm dokuları sıkılaşır. Dış genitale yakın atışlardaki hafif hassasiyet dışında işlem tamamen ağrısızdır. Cerrahi bir işlem olmadığından dikişe bağlı enfeksiyon kanama gibi konplikasyonu yoktur.Ortalama olarak 15  dakika kadar sürer. Hasta hemen günlük yaşamına geri döner. Sadece 7 günlük cinsel ilişki yasağı uygulanır.

Lazerle daraltma işlemi sonrası …

İşlemden sonra birkaç gün hafif pembemsi, daha sonra bir hafta  süreyle açık renkli akıntınız olabilir. Ayrıca vajina içinde hafif şekilde yanma da görülebilmektedir. İşlemin etkisi 15. Gün hissedilmeye başlanır . Tüm etkinin oluşması yaklaşık 45 gün sonra olur.

Farklı genital estetik ameliyatlar da aynı seansta yapılabilir mi?

Evet. Lazerle vajina yenileme (vajinal rejuvenasyon) ile aynı seansta dış dudaklarda renk açma (genital beyazlatma),dış dudaklarda sıkılaştırma, iç dudakların kısaltılarak küçültülmesi (labioplasti) gibi operasyonlar da yapılabilir.

Lazerle vajina daraltma ne kadar sıklıkla tekrarlanmalıdır?

Genelde 45 gün  arayla 3 uygulama önermekteyiz. Bazı durumlarda daha az ya da daha fazla sayıda uygulama yapılabilir. Uygulamanın etkinliği için 2-3 yıl sürer.

vajina genişlemesine sebep olan faktörler:

• İlerleyen yaş,
  • Zor doğumlar.
  • Geçirilmiş gebelikler
  • Menopoz
  • Sigara kullanımı,
  • Ailesel yatkınlık bulunmaktadır.

Gebelik de kendi başına vajinal genişlemeyi arttırabilir. Diğer bir deyişle gebelik sezaryen doğumla sonlansa bile bir miktar vajinal genişleme oluşmaktadır.

Karbondioksit lazerler jinekolojide hangi alanlarda kullanılır?

Karbondioksit lazerler vajina daraltma ve yenileme haricinde:

• Genital bölge beyazlatma, ağartma (Genital bölge renk açma),
  • Dış genital bölgeye dolgunluk kazandırma (Genital sıkılaştırma),
  • Genital siğil tedavisi,
  • Rahim ağzında yara tedavisi,
  • Vajinal kuruluk ve cinsel ilişkide ağrı tedavisi,
  • Lichen sclerosus tedavisi,
  • Vulvar vestibulit sendrom tedavisi,
  • Menopoza bağlı vulvo vaginal atrofi (deri incelmesi) tedavileri,
  • İdrar kaçırma tedavisi amaçlarıyla da kullanılmaktadır.

Fraksiyonel karbondioksit lazerler kadınlarda yüz gençleştirme, çil tedavisi, leke tedavisi, et benlerinin alınması ve ameliyat izlerinin azaltılması amaçlarıyla da kullanılabilmektedir.

Lazer ile vajinal daraltma kimlere yapılabilir?

• Cinsel ilişkide mekanik etkinin azalmasına bağlı olarak haz hissedemeyen, orgazm sorunu yaşayan kadınlarda,
  • Menopoz döneminde bağ dokusu elastikiyeti azalan ve buna bağlı idrar kaçırma, vajinal kuruluk, genital bölgede acı sorunu yaşayanlarda,
  • Sık vajinal enfeksiyon (vajinit) geçirenlerde,
  • İlişki sırasında ağrı, acı sorunu yaşayanlarda (Disparoni),
  • Vajinal kuruluk ve yanma sorunu yaşayanlarda vajinal lazer uygulaması yapılabilir.

Ayrıca rahim ağzında yara olanlarda da lazerle yara yakma işlemi’ yapılabilir. Lazerle vajina daraltma uygulamaları son yıllarda artan bir ivme ile popülerlik kazanmaktadır. Uygun hasta grubunda oldukça olumlu sonuçlar vermektedir.

Telif Hakkı © 2022 Op. Dr. Derya Yavuzdoğan - Tüm Hakları Saklıdır.

Kapat